Een webshop of een webportaal is uw online verkoopkanaal en visitekaartje naar de rest van de wereld. Het geeft u de kans om uw artikelen aan een grote doelgroep te presenteren. Verkopen via een webshop is voor het ene bedrijf corebusiness, voor ander een van de verkooppijlers en bij weer anderen staat online verkoop nog in de kinderschoenen.
Door onze ruime ervaring in de begeleiding van E-commerce bedrijven kennen we de groeipotentie van bedrijven en weten we hoe procesoptimalisatie zorgt voor een efficiënte integratie van de webshop in de dagelijkse praktijk. Lees verder hoe we dit doen en bekijk onze klantcases eens.
Weg met dubbel werk
Door de webshop te koppelen aan het ERP bespaart u een heleboel dubbele handelingen. Het overtypen van debiteurgegevens en orders is maar een klein voorbeeld. Uw klant heeft het meeste invulwerk namelijk al gedaan. Door een webshopkoppeling worden debiteurgegevens aan het ERP toegevoegd en weborders klaargezet voor controle, picking en verzending.
Voorraadbeheer
Nooit meer iets verkopen wat niet op voorraad is? Wederom een voorbeeld waar de webshopkoppeling helpt tegen nee-verkoop, tijdrovende telefoontjes en mailtjes. Klanten kunnen in de shop de voorraad en levertijden zelf raadplegen en eventueel naar een vervangend artikel gestuurd worden.
Ook het artikelbeheer wordt veel eenvoudiger met een webshopkoppeling. Het beheer kan namelijk op 1 plek worden gedaan. Binnen het ERP kan je niet alleen omschrijvingen en prijzen kwijt, maar ook vertalingen per land, artikelkenmerken met PIM-functionaliteit, afbeeldingen, aanvullende verkoopartikelen en nog veel meer.
Het doorvoeren van nieuwe prijzen, het vastleggen van prijsafspraken per debiteur of debiteurgroep, het verplaatsen van artikelen naar de sale en/of het offline halen van een uitverkocht artikel kan allemaal centraal binnen het ERP worden gedaan.
B2B en B2C
Het bedienen van B2B en B2C klanten vraagt vaak net even een andere inrichting. Onze webpartners kennen de mogelijkheden van de webshopkoppeling en denken graag mee over een optimale inrichting van de webshop.
Bij B2B klanten zullen prijsafspraken veelal van toepassing zijn. Zodra een B2B klant inlogt in de shop zal men direct de correcte, afgesproken prijzen zien. Afhankelijk van de verschillende webshopbouwers zijn er aanvullende mogelijkheden voor B2B klanten om extra zaken te tonen vanuit het ERP. Denk aan facturen, pakbonnen, track&trace gegevens etc.
Webshops
Ons ERP is te koppelen aan allerlei soorten webshops. Met een aantal partners hebben we uitgebreide webshopkoppelingen en door onze jarenlange samenwerking versterken we elkaar, zodat u profiteert van de kennis en kunde van beide partijen.
Onze partners JRNY en IB-Vision combineren eenvoudig B2B en B2C oplossingen binnen hun eigen CMS gekoppeld aan het ERP. Partner Vicus heeft een uitgebreide koppeling met zowel Magento 1 als 2 in gebruik bij vele groothandels en webshops. Maar ook zijn er koppelingen met WooCommerce, Shopware en Lightspeed.
Marktplaatsen
Als u met uw bedrijf actief wil zijn op de grote marktplaatsen, dan zijn er legio mogelijkheden. Door middel van koppelingen met BOL, Amazon, Channable en/of EffectConnect wordt vanuit het ERP ook die aansturing en afhandeling eenvoudiger en efficiënter.
Dropshipments
Veelal werken we samen met webshops met een eigen voorraad en magazijn. Hierdoor kunnen we processen van A tot Z oppakken. Er zijn echter ook vele E-commerce bedrijven zonder eigen voorraad. Uiteraard zijn daarvoor mooie oplossingen bedacht. Middels dropshipment leveringen kunt u flexibel zorgen voor een goederenstroom zonder eigen magazijn. De klant plaatst een order en u bestelt deze artikelen bij uw leverancier met de opdracht het direct af te leveren bij uw eindklant. Benieuwd naar deze mogelijkheden? We staan u graag te woord!
Automatiseren
Bij Van Zutphen Automatisering willen we zoveel mogelijk standaard processen optimaliseren en automatiseren. We hebben daarvoor vele Robotic Process Automation / RPA oplossingen bedacht, die we toepassen bij onze handel en groothandel klanten.
Denk bijvoorbeeld aan het automatisch goedkeuren van webshop orders. Waarbij we automatisch een check doen op kredietruimte, openstaande orders, openstaande posten etc. Maar denk ook aan het afhandelen van backorders, zodra de voorraad weer is aangevuld.
En uiteraard kunnen goedgekeurde orders snel en eenvoudig met WMS handscanners afgehandeld worden. Uw medewerkers worden naar de juiste locaties gestuurd en kunnen direct verzendlabels met collo-gegevens aanmaken in combinatie met een vervoerderskoppeling.
Interesse in een van deze uitgebreide E-commerce oplossingen? Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.