Support

Case: Cycletech

Blijf bewegen

Lees meer

CYCLETECH

CYCLETECH is een groothandel in fietsen, fietsonderdelen en fietsaccessoires en hebben bekende en gerenommeerde merken in het assortiment, zoals: Abus, Axa, Basil, Bobike, Brunox, Cst, Cyclus, Elvedes, Gad, Kmc, M-Wave, Marwi, New Looxs, Polini, Polisport, Ralson, Reelight, Schwalbe, Selle Comfort, Selle Royal, Shimano, Simson, Spanninga, Steco, Steel, Sunrace, Widek en Yepp. Naast inkoop bij importeurs, importeert CYCLETECH onderdelen uit het buitenland.  Eigen merken zijn Falkx en Wölf. CYCLETECH kent een eigen fietsenmerk: Avalon. De productie van dit merk vindt plaats in Nederland, en is in de loop der jaren een begrip geworden bij de vakhandel. 

Van Fietsen. Van Zutphen.

Bestellingen, Verkoopondersteuning en Technische ondersteuning: van standaard artikelen tot maatwerk

CYCLETECH  is leverancier van fietsen en fietsonderdelen. Met een assortiment van 4000 artikelen op voorraad voorziet het fietsenwinkels in de Benelux van nieuwe onderdelen ter reparatie. Door de enorme voorraad hanteert CYCLETECH een gegarandeerde levering van 24-uur.

Missie van Cycletech
Blijf bewegen

Oplossing Van Zutphen
Webportal bestellingen worden volledig geautomatiseerd verwerkt in King en doorgeschoten als order naar het centrale magazijn. In het centrale magazijn zien orderpickers order-opdrachten automatisch verschijnen op de handscanner. Tevens hebben ze eenvoudig inzicht in de statistieken en to do voor het magazijn op een groot scherm. Tijdens het afronden van dit proces worden voor deze opdracht automatisch adresetiketten, pakbon en factuur geprint. De orderpicker scant de bestelde artikelen en komt met de bestelling terug op de palletplaats waar de bestellingen wordt verpakt. Na verzendklaar en afgemeld te hebben start de order-picker een nieuwe orderregel uit het KING warehouse management systeem. Tijdens het scannen van de barcode van het bestelde artikel wordt dit artikel afgeboekt van de voorraad. Dit proces draagt bij aan een optimaal beheersbaar magazijnbeheer. Vermindering van fouten, efficient werken en standaardisatie; ook een nieuwe kracht kan snel op snelheid meewerken.

Actueel is het bieden van dropshipment mogelijkheden aan de klanten. Dit is goed geautomatiseerd zodat Cycletech de belofte naar de klant kan waarmaken en efficiency behoud.

Met King Task Center zijn diverse processen geautomatiseerd; doe geen dingen dubbel en als het automatisch kan: automatiseren! Diverse  taken zoals koppeling met diverse vervoerders, track & trace vervoerders verwerken, omloopsnelheid artikelen, automatisch bijwerken van de minimale voorraad, bepalen van de orderleverdatum. Ook het verwerken van alle facturen middels Elvy DS;  Inkomende facturen worden herkent en verwerkt en betalingen worden automatisch klaargezet.

Klanten van CYCLETECH plaatsen bestellingen in de door IB-Vision gebouwde webportal. Van Zutphen automatisering werkt nauw samen met IB-Vison.  De King database is de basis van de webportal . Alle productgegevens, afbeeldingen en prijzen komen rechtstreeks uit de KING database prijswijzigingen ingevoerd in King database direct worden doorgevoerd in de webportal.

 

"De afgelopen 20 jaar is CYCLETECH gegroeid van een kleine 'pen en papier onderneming' naar een online webshop met zakelijke klanten door geheel Europa. Deze groei is mede mogelijk gemaakt door Van Zutphen Automatisering met haar efficiënte en directe benadering. Proactief meedenken en adequaat handelen heeft geleid tot een geautomatiseerd systeem voor orderafhandeling en magazijn." Remco Verstegen – CYCLETECH

cycletech.nl

Van Fietsen. Van Zutphen.

Bekijk meer cases